Amennyiben,
van rá módja és lehetősége kérjük, küldje el nekünk a Ráckevei-Soroksári
Duna-ágon lefotózott egy-egy nagyhajót, vizibuszt, uszályt,
vagy éppen egy különös úszó tárgyat és megjelenítjük a weblapon.
E-mail címünk 10 megabájtonként tudja fogadni a képeket. Köszönjük!
- hajo@kisdunainagyhajok.hu
Kapcsolódó
oldalak
Kvassay
Jenő (szigetcsúcsi) híd 1927-1999 (Kvassay híd)
A budapesti kikötőhöz vezető út közvetlenül
a felső torkolati hajózsilip alatt keresztezi a Soroksári
Duna-ágat. A közúti hidat a Kikötőügyek Kormánybiztossága
építette Dieter János tervei szerint. A kétnyílású,
rácsos, szegmens alakú gerendahíd, egyszeri rácsozással,
47,2-47-2 m-es kéttámaszú tartóval, alsópályás elrendezéssel
épült. A keszon alapú pillérek falazatait a Zsigmondy
Béla cég 1926-ban, a vasszerkezetet a Magyar királyi
Állami Vas-, Acél és Gépgyárak (MÁVAG) építette 1927-ben,
utóbbi saját tervei szerint. A vasszerkezet 316 t.
A Kvassay híd teljes szélessége 14,04 m, melyből 7,5
m a kocsipálya és 3,3-3,3 m a kétoldali gyalogjárda.
A Kvassay hídon 1928 októbertől kezdve a csepeli gyorsvasút
megnyitásáig autóbusz közlekedett. A híd 1944-ben
történt felrobbantása után 1947-ig ideiglenes fahídon
bonyolódott a forgalom. Majd 1946-47-ben, változatlan
alakban, más hidak roncsanyagainak felhasználásával,
megtörtént a helyreállítás. Forrás: A budapesti Duna-hidak
(Dr. Gáll Imre, Hídépítő Rt. Budapest, 2005)
A képeket a Hídépítő
Zrt. fotóarchivuma biztosította. Ezúton is szeretnénk
megköszönni, hogy rendelkezésünkre bocsátotta az építésről
készült fényképeket! Köszönjük szépen!