Amennyiben,
van rá módja és lehetősége kérjük, küldje el nekünk a Ráckevei-Soroksári
Duna-ágon lefotózott egy-egy nagyhajót, vizibuszt, uszályt,
vagy éppen egy különös úszó tárgyat és megjelenítjük a weblapon.
E-mail címünk 10 megabájtonként tudja fogadni a képeket. Köszönjük!
- hajo@kisdunainagyhajok.hu
Kapcsolódó
oldalak
Ráckevei
Árpad-híd felújítása, korszerűsítése 1993-ban (Ráckevei híd)
A közlekedés helyzete és a forgalom
megnövekedése miatt szükségessé vált a Ráckevei híd
felújítása. Ezért 1992-ben a Budapesti Közúti Igazgatóság
országos nyilvános versenytárgyalást hídetett a híd
felújítási munkáinak elvégzésére. A versenytárgyalást
a Hídépítő Vállalat nyerte meg, mint fővállalkozó.
A tervezési munkát az UVATERV készíette. Az acélszerkezeti
munkákat a Közúti Gépellátó Vállalat végezte. A munkát
nehezítette, hogy az átépítés ideje alatt a forgalmat
fenn kellett tartani a hídon. Az evvel kapcsolatos
technológiai terveket a Heed Kft. készítette.
A felújítás során a legnagyobb feladat
a vasbeton pályaszerkezet teljes kicserélése egy acélszerkezetű
ortotróp pályaszerkezetre. Mivel a régi pályaszerkezeten
a kocsipálya szélessége már nem elégítette ki a mai
követelményeket, így az új kocsipályát az eredeti
6,50 m-ről 7,00 m-re kellett szélesíteni. Ez maga
után vonta a hídhoz vezető úton is a kocsipálya megszélesítését.
Mindkét oldalon megfelelő szélességű, 1,50 m széles
gyalogjárdát kellett kialakítani mind a hídon, mind
a hídfeljáró úton. El kellett végezni a megmaradó
szerkezeti elemek teljes felújítását, az acélszerkezet
újramázolásától kezdve a hídfők körüli kőburkolatok
helyreállításáig. A pályaszerkezet cserjéjét féloldali
forgalomelzárással, váltakozó irányú forgalomtereléssel
oldották meg. Első lépésben a teljes hídpályáról eltávolították
az összes burkolati réteget a súlycsökkentés érdekében.
Ezután a függesztőrudak mellé - azok kiváltása céljából
- ideiglenes felfüggesztéseket építettek be. Ezek
az ideiglenes függesztőrudak nem csak pályaszerkezetet,
hanem az alatta lévő építési állvány terhét is viselték.
Az új ortotróp pályalemezt összesen 22 nagyobb darabban
gyártották le a KÖZGÉP telephelyén.
(forrás: A Ráckevei Árpád híd korszerűsítése füzet
- Közúti Igazgatóság Budapest 1993)