Amennyiben,
van rá módja és lehetősége kérjük, küldje el nekünk a Ráckevei-Soroksári
Duna-ágon lefotózott egy-egy nagyhajót, vizibuszt, uszályt,
vagy éppen egy különös úszó tárgyat és megjelenítjük a weblapon.
E-mail címünk 10 megabájtonként tudja fogadni a képeket. Köszönjük!
- hajo@kisdunainagyhajok.hu
Kapcsolódó
oldalak
Ráckevei
Árpad-híd újjáépítése 1948-ban (Ráckevei híd)
A régi hidat a II. világháború idején,
1944. november 3-án a visszavonuló magyar csapatok
felrobbantották. A szovjet katonák a hídfők mellett
keskeny pontonhidat ácsoltak, ez szolgálta az átkelést
az 1948-49-es újjáépítésig, melynek során egy szegedi
közúti Tisza-híd roncsait is felhasználták. A jelenleg
is forgalomban lévő híd így tehát 1948-1949-ben épült,
szerkezetileg mint vasbeton pályalemezzel bíró vonóvasas
rácsos acél ívhíd volt kétoldali gyalogos forgalomnak
kialakítható járdaszakasz nélkül. Az acél-főtartók
az 1880-ban épített, majd a második világháború alatt
felrobbantott szegedi Tisza-híd egyik nyílását hídalásának
anyagából, a vonóvasak a budapesti régi Lánchíd anyagából
készültek. Bár az új híd szerkezeti rendszere lényegesen
különbözik a régi hídétól, a híd városképi megjelenése
hasonló a régihez, amely összenőtt a várossziluettel.
A híd eredetileg 20 tonnás gőzeke terhelésre lett
méretezve.
(forrás: A Ráckevei Árpád híd korszerűsítése füzet
- Közúti Igazgatóság Budapest 1993)